Deze compressiemeter voor diesel en benzinmotoren is degene die je in je werkplaats wilt : hij is geschikt voor de meeste benzine en moderne HDi, TDCi, pompverstuiver en oudere dieselmotoren.
Met dit apparaat kan je de compressiedruk testen tot 50 bar (725 psi)
Alle verbindingen zijn snel gemaakt door de snelkoppelingen in rechte of haakse versie
Alle meters werden uitgerust met rubberen bescherming die tegen een stootje kan
De meegeleverde gloeibougiekadapters zijn geschikt voor de volgende merken:
Alfa, BMW, Chrysler, Daewoo, Fiat, Ford, Hyundai, Izusu, Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, PSA, Renault, Saab, Suzuki, Toyota, VAG, Vauxhall en Volvo
De bougie-adapters die meegeleverd werden hebben volgende draad : M10, M12, M14 en M18
Deze set is de meeste complete om de markt en die is geschikt voor de meeste auto's, vrachtwagens, bussen, landbouw- en scheepsmotoren
Met deze set kan u ook een een verliestest of leakdowntest uitvoeren op al deze motoren. Zo kan u na de snelle compressietest te wseten komen waar het probleem zich nu juist bevindt in de motor.
Geschikt voor vrijwel alle benzine-, diesel-, oldtimer- en industriemotoren. Alle componenten zijn technisch ontworpen voor professioneel gebruik. Zo is bijvoorbeeld elk gloeibougie-adapter voorzien van een drukcompensatieventiel.
Deze ventielen beperken de compressieruimte en voorkomen het "stoten" van de manometer, wat essentieel is voor een nauwkeurige meting. Veel goedkope sets hebben deze functie niet.
Een professionele compressietest is een van de eerste diagnosemethoden bij klachten over motorgeluid en verbranding. De compressiewaarden geven een indicatie van de conditie, mogelijke schade of slijtage aan kleppen, zuigers, cilinders, koppakking of nokkenasinstellingen. De test is snel uit te voeren en bepaalt of er voldoende compressie is voor een optimale verbranding.
Een andere belangrijke testmethode is de drukverlies-test. Wij raden deze test aan elke monteur aan voor een extra beoordeling en om schade nauwkeurig te identificeren.
Drukverlies-test :
In tegenstelling tot een compressietest wordt bij een druk verliestest (of ook wel leakdown test genoemd) de cilinder onder een gedefinieerde druk gezet. Door een referentiemanometer kan het percentage ontsnappende lucht worden gemeten.
Wij gebruiken standaard aansluitingen voor compressiemetingen. Deze set is compatibel met al onze adapters, manometers en snelkoppelingen. Extra compressie-adapters en luchtdrukverbindingsstukken zijn beschikbaar. Vraag ernaar, wanneer u een specifieke maat zoekt via onze chatfunctie.
Deze set is identiek aan Hazet 4795